Ce faci când vezi totul în negru, când nu observi nimic pozitiv în jur? Te închizi în casă? Ieși să te întâlnești cu un prieten pentru a-ți distrage atenția? Alternativele sunt nesfârșite, așa că este important să știi ce strategii te vor ajuta să-ți îmbunătățești starea de spirit și să le pui în practică.

Cum să-ți ridici moralul

Pe măsură ce descoperi ce activități te pot ajuta, îți recomandăm să preiei controlul asupra stării tale de spirit cu ajutorul următoarelor sfaturi. Le poți aplica atunci când lucrurile nu merg bine, iar încetul cu încetul vei începe să observi o îmbunătățire.

1. Evită să te izolezi

Când te simți dezamăgită, există probalitatea să adopți o atitudine pasivă ( să nu ai chef să faci nimic, nici să ieși din casă). Reține! Este cea mai dăunătoare atitudine pe care o poți adopta, deoarece perpetuează dinamica care te determină să gândești negativ și să te consumi pentru orice. Așa că-ți recomandăm să cauți ceva care să te stimuleze.

2. Respectă orele de odihnă și somn

Dacă nu te odihnești sau nu dormi suficient, poate avea loc un dezechilibru la nivelul stării emoționale, care îți va afecta energia și starea de spirit. Pentru a-ți ridica moralul, trebuie să dormi și să te odihnești suficient de mult, dar nu mai mult decât este necesar. Dormi aproximativ 8 ore, minim 6.

3. Fă sport

Practicarea sportului s-a dovedit a fi una dintre cele mai eficiente variante pentru îmbunătățirea stării de spirit, întrucât în timpul acestei activități cresc endorfinele în organism, acei hormoni legați de plăcere și fericire. Cu alte cuvinte, activitatea fizică reușeste să-ți dea o stare de bine și multă energie. Fă ce activitate fizică îți place mai mult. Poți dansa, poți merge pe jos, alerga, patina, orice altă opțiune care îți poate ridica moralul.

4. Schimbă-ți modul de a gândi

Este normal ca atunci când nu ești într-o dispoziție foarte bună, mintea să-ți fie invadată de multe gânduri negative pe care să nu le poți controla. Cu toate acestea, poți încerca să fii conștientă de gândurile tale, să le înțelegi și, odată ce îți dai seama care dintre ele te fac să te simți rău, ar trebui să încerci să le elimini. A vorbi cu tine însăți într-un mod constructiv va produce o mare schimbare.

5. Socializează, nu te izola

Este normal să te închizi în casă și să-ți faci un plan, de exemplu, să vezi un serial sau un film. Această măsură poate fi contraproductivă, deoarece intensifică și mai mult senzația de goliciune și tristețe, iar ceea ce ai nevoie în acele momente este să-ți activezi corpul și mintea. Stând acasă nu vei reuși asta.

Din acest motiv, îți recomandăm să te forțezi, pe cât posibil, să socializezi, să te întâlnești cu prieteni chiar și dacă nu ai chef să vezi pe nimeni. Vei vedea cum, încetul cu încetul, vei începe să te simți mai bine.

6. Râzi

Râsul face bine psihicului și, dacă faci și alte activități stimulative, îți vei îmbunătăți considerabil starea de spirit. Te vei simți mult mai bine. În acest caz, prietenii sau familia ta au un rol important, comentariile sau glumele lor te pot ajuta să râzi și să-ți îmbunătățești dispoziția. 

7. Ascultă muzică pentru a-ți ridica moralul

Muzica este unul dintre cele mai bune modalități pentru îmbunătățirea stării de spirit. Când te simți tristă, e posibil să ai tendința de a asculta muzică melancolică, care îți poate menține starea de spirit proastă. Pentru ca tu să te simți mai bine, ar trebui să asculți melodii care reușesc să trezească în tine emoții pozitive, precum melodiile tale preferate, cele care te fac să cânți și să dansezi la viteza maximă.

Apropo, cum stai cu starea de spirit astăzi? Ai chef să începi căutarea unui loc de muncă mai bun, lipsit de stres, bine plătit? Nu-l căuta. L-ai găsit. Facem angajări studio videochat București. Vino în echipa CamStars și vei parte de un job care îți va îmbunătăți starea de spirit și te va ajuta să-ți îndeplinești visele.